Boekrecensie: Jommeke 283 - De notenkraker - Nys / Delzenne

Jommeke en zijn vrienden wandelen op een zomerse namiddag tussen de velden van Zonnedorp wanneer ze opgeschrikt worden door een hels lawaai. Het blijkt geen politiewagen, voorhistorisch monster of een dinosaurus met tandpijn te zijn, maar het is Octavio Solemoi, een Italaanse operazanger die aan het oefenen is voor zijn nieuwe opera. Maar hij zingt zo vals dat het niet aan te horen is.

Octavio woont samen met zijn zus Olivia nog maar net in Zonnedorp en het hele dorp staat in rep en roer wanneer de operazanger begint te zingen.

Onze vrienden willen de Italiaanse zanger wel helpen, maar weten niet hoe. Het is uiteindelijk Annemieke die de oplossing weet: Octavia moet op zangcursus naar de broeders van de orde der Fasolisten. Wanneer onze vrienden  met de operazanger en zijn zus aankomen bij de broeders, geloven die hun oren niet. Ze hebben nog nooit iemand zo vals horen zingen. Werk aan de winkel voor de broeders van de orde der Fasolisten.

Terwijl ze de arme Octavio helpen, worden er zeven gouden klokjes en de stemvorkhelm gestolen bij de broeders….Het is aan Jommeke om de dief te ontmaskeren.

‘De Notenkraker’ is het 283ste album uit de reeks. Ook deze keer is het een goed en spannend verhaal, dat zeker in de smaak zal vallen van de jonge lezertjes. De avonturen van Jommeke zijn na al die jaren nog steeds fris, herkenbaar en met de nodige spanning en humor gebracht.

Jommeke 283 - De notenkraker - Nys / Delzenne - ISBN: 9789462104570 - Softcover - 48 blz.- Prijs: € 5,50 - Uitgeverij: Ballon Comics