Recensie: Miny zoekt een thuis - Gerard Sonnemans

‘Miny zoekt een thuis’ van Gerard Sonnemens met illustraties van Mikiyas Sewnet is een prachtig prentenboek over de kleine geit Miny.

Miny is alleen en dwaalt door het bos. Ze vraagt zich af waar ze thuis hoort. Ze komt de aap Baboe tegen. Ze mag bij hem komen wonen maar Miny kan niet in de boom klimmen.

Wat later komt ze Ab tegen. Ab is een mens en woont in een huis. Ook daar is Miny welkom, maar ze durft niet in het donker huis binnen gaan.

Ook bij Spie, de eenzame adelaar en Grim, de wolf kan ze niet terecht. Tot ze de koe Moew tegen komt. Eindelijk heeft Miny een geschikte thuis gevonden…

.

‘Miny zoekt een thuis’ is een boek met een mooi verhaal over de zoektocht naar een veilig thuis en over het mogen zijn wie je bent. Want iedereen moet kunnen zijn wie hij is. Je moet het beste uit jezelf kunnen halen, ook al gaat opgroeien en opvoeden van kinderen niet altijd vanzelf. Kleur Kinder- en Jeugdzorg werkte mee aan de totstandkoming van dit boek. Zij ondersteunen kinderen met een ontwikkelingsachterstand en hun ouders.

‘Miny zoekt een thuis’ is een leuk (voor)leesboek met zeer leuke, originele prenten voor de kleinsten. Gerard Sonnemans, voorzitter van Lalibela, een stichting die kansarme kinderen steunt in Ethiopië, zag tijdens een bezoek aan het land dat Mikiyas, een van de weeskinderen, fantastisch kan tekenen. De jongeman stemde toe om voor dit boek de prachtige, originele prenten te maken. Zo hoopt Mikiyas Sewnet de kunstacademie in Addis Abeba te kunnen betalen met de opbrengsten van dit boek.

Met ‘Miny zoekt een thuis’ haal je niet alleen een mooi boek in huis, je steunt er ook nog goede doelen mee!

ISBN 978-94-91707-00-1 - Hardcover - Prijs: € 13,50 - Uitgeverij: Menuet