Recensie: Under Cover - Sandrine Jolie

Wanneer Sanne Romeijn anderhalf jaar geleden ging solliciteren bij de dienst Specialistische Recherche Toepassingen had haar ambitieuze houding en een grote dosis lef zoveel indruk gemaakt op de leidinggevende Rudi Zundert dat ze een baan kreeg. In het begin bestond haar taak uit het voorbereiden van undercoveroperaties, zes maanden geleden is ze gepromoveerd tot undercoveragente.

De collega's van de fiscale recherche hebben een vermoeden dat er op grote schaal crimineel geld witgewassen wordt door Charlie van der Zee, eigenaar van ' Charlie's Angels', uitbater van sekslijnen.

De recherche doet al zes maanden intensief onderzoek, maar komt geen stap verder. Om grote criminele activiteiten aan het licht te brengen hebben ze iemand nodig die de organisatie van binnenuit kan analyseren. Rudi wil dat Sanne undercover gaat in het bedrijf van Charlie zodat er een concrete verdachtmaking komt waarna Charlie kan worden afgeluisterd. Rudi waarschuwt Sanne dat Charlie als gevaarlijk persoon staat aangeschreven en dat ze ten alle tijden aan haar eigen veiligheid moet denken.

Sanne biedt haar aan bij Charlie onder de naam Angelica Groot en mag direct aan de slag als camgirl. Al snel wordt het voor Sanne duidelijk dat dit een moeilijke opdracht wordt. In het bedrijf zijn illegalen in dienst en er is ook sprake van uitbuiting.

Dan ontdekt Sanne dat er sinds twee weken een Russisch meisje 'Nina' vermist is. Ze is illegaal in het land en werkt voor Charlie's Angels en Girls at home, een exclusief bedrijf waar je alleen kan werken als Charlie je selecteert. Sanne negeert de waarschuwingen van haar chef Rudi en start haar eigen onderzoek, wat niet zonder gevaar is..

‘Under Cover’ is de tweede literaire thriller van auteur Sandrine Jolie, na 'Soixante Neuf' uit 2013. Sandrine Jolie is een pseudoniem van Linda van Rijn, auteur van succesvolle thrillers als 'Piste Alarm', 'Off piste', 'Last Minute' en vele anderen. Linda van Rijn is vooral bekend voor haar thrillers met een vakantiesfeertje en vooral een spannend plot.

In deze G serie draait alles rond het hoofdpersonage Sanne Romeijn. De verhalen spelen zich af op de Belgisch-Nederlandse grens en het is vooral het politiewerk en de erotiek waar het om gaat.

Het boek ‘Under Cover’ is te koop voor slechts €5. Dit boek is een snelle en goedkope kennismaking met de erotische thrillerserie G. In 'Under Cover' lees je het verhaal wat voorafging aan haar eerste boek 'Soixante Neuf', waarin Sanne undercover gaat in een seksclub. Deze mini thriller van 138 pagina's is vlot geschreven en is aangenaam leesvoer. De boeken kunnen gerust afhankelijk van elkaar gelezen worden.

In maart 2014 verschijnt het derde deel van de G serie met als titel 'Stille Nacht' waarin Sanne infiltreert in een internetbedrijf voor mensen die willen daten. Achteraan het boek staat een kortingsbon die je 20´% korting verleent bij aankoop van 'Stille Nacht'. De kortingsbon is geldig van 1 april 2014 tot en met 30 juni 2014 en kan worden ingewisseld bij uw boekhandel.

ISBN: 9789460681608 - Paperback - 138 blz. - Prijs: € 5,00 - Uitgeverij: Marmer